Звароты і прыём грамадзян
Звароты і прыём грамадзян

Звароты і прыём грамадзян

Электронныя звароты грамадзян

Звяртаем увагу на тое, што 2 студзеня 2023 г. уступілі ў сілу змены, унесеныя ў Артыкул 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". У сувязі з гэтым падача электронных зваротаў магчыма толькі з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб – інтэрнэт-рэсурсу обращения.бел.

Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Электронныя звароты разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзейнага заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

  • у электронным звароце ўказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

 

АБ ПАРАДКУ ПАДАЧЫ І РАЗГЛЯДУ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ, ВЫПАДКАХ ПАКІДАННЯ ЗВАРОТАЎ БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ

  • Парадак падачы зваротаў і накіравання іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

Электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб – обращения.бел.

Звароты падаюцца ў арганізацыі, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Арганізацыі пры паступленні да іх зваротаў, што змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўнікам у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", пакідаюць звароты без разгляду па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікам з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб злачынстве, якое рыхтуецца, учыняецца ці ўчынена, альбо іншым правапарушэнні, не пазней за пяць працоўных дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзейнасць) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

  • Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Пакіданне электронных зваротаў без разгляду па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым артыкулам 15 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Пры пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23, часткай другой пункта 1 артыкула 24 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", заяўніку на працягу пяці працоўных дзён пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой пункта 1 артыкула 24 названага Закона, заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

 

АБ ПАТРАБАВАННЯХ, ЯКІЯ ПРАД'ЯЎЛЯЮЦЦА ДА ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ

  • Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

  • Электронныя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

    • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

    • выкладанне сутнасці звароту;

    • адрас электроннай пошты.

  • Электронныя звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны ўтрымліваць:

    • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

    • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;

    • выкладанне сутнасці звароту;

    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

    • адрас электроннай пошты.

  • Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

  • Да электронных зваротаў, што падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

  • У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з даданнем (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэтую інфармацыю.

 

АБ НЕАБХОДНАСЦІ ПРАДСТАЎЛЕННЯ ДАКУМЕНТАЎ І (АБО) ЗВЕСТАК У ФОРМЕ ФАЙЛАЎ, ЯКІЯ ПРЫМАЦОЎВАЮЦЦА ДА ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ, І АБ ДАПУШЧАЛЬНЫХ ФАРМАТАХ ТАКІХ ФАЙЛАЎ

Дапушчальнымі фарматамі дакументаў, якія прымацоўваюцца, і (або) звестак, указаных у абзацы чацвёртым часткі першай дадзенага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівацыі і сціскання даных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

 

АБ НАЯЎНАСЦІ Ў ЗАЯЎНІКА ПРАВА НА АДКЛІКАННЕ ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ, НА АБСКАРДЖАННЕ АДКАЗУ НА ТАКІ ЗВАРОТ АБО РАШЭННЕ АБ ПАКІДАННІ ЯГО БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ І АБ ПАРАДКУ РЭАЛІЗАЦЫІ ТАКІХ ПРАВОЎ

  • Адкліканне электроннага звароту

Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

  • Абскарджанне адказаў на звароты

Парадак і тэрміны абскарджання адказу на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці ўстаноўлены ў артыкуле 20 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці арганізацыі, якая не мае вышэйшай арганізацыі, могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

  • Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад'яўляюцца да электронных зваротаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя даныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб злачынстве, якое рыхтуецца, учыняецца ці ўчынена.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", заяўніку на працягу пяці працоўных дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

 

АБ МАГЧЫМАСЦІ РАЗМЯШЧЭННЯ НА ІНТЭРНЭТ-САЙЦЕ ДЗЯРЖАЎНАГА ОРГАНА І ІНШАЙ ДЗЯРЖАЎНАЙ АРГАНІЗАЦЫІ АДКАЗАЎ НА ЭЛЕКТРОННЫЯ ЗВАРОТЫ АНАЛАГІЧНАГА ЗМЕСТУ АД РОЗНЫХ ЗАЯЎНІКАЎ, ЯКІЯ НОСЯЦЬ МАСАВЫ ХАРАКТАР (БОЛЬШ ЗА ДЗЕСЯЦЬ ЗВАРОТАЎ), БЕЗ НАКІРАВАННЯ АДКАЗАЎ (ПАВЕДАМЛЕННЯЎ) ЗАЯЎНІКАМ

У выпадку, калі электронныя звароты аналагічнага зместу паступаюць ад розных заяўнікаў і маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальным камп'ютарным сеціве Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.

 

Пісьмовыя звароты

Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мовах.

Пісьмовы зварот грамадзян у абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • найменне Установы альбо службовай асобы, якім накіраваны зварот;

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку альбо ініцыялы грамадзяніна;

  • адрас месца жыхарства (месца знаходжання);

  • выкладанне сутнасці звароту;

  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).


Пісьмовы зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • найменне Установы альбо службовай асобы, якім накіраваны зварот;

  • поўнае найменне юрыдычнай асобы;

  • месца знаходжання юрыдычнай асобы;

  • выклад сутнасці звароту;

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;

  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Да пісьмовых зваротаў, што падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з даданнем (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэтую інфармацыю.

Паштовы адрас, рэжым працы: 222405, Рэспубліка Беларусь,
Мінская вобл., Мядзельскі р-н, Мядзельскі сельсавет, в. Сосны, д. 7

Панядзелак–пятніца 8:00–12:30 13:00–16:30

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;

  • не ўтрымліваюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;

  • не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адраса яго месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);

  • утрымліваюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;

  • змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;

  • падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

  • змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Установы;

  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

  • пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

  • з заяўнікам спынена перапіска.

 

Асабісты прыём

Графік асабістага прыёму грамадзян і юрыдычных асоб Дырэктарам ДУ "Санаторый "Сосны" і яго намеснікамі ў 2024 годзе.

Дырэктар ДУ "Санаторый "Сосны" Герасімовіч Аляксандр Яўгенавіч – серада з 8:00 да 12:00 – прыёмная.

Намеснік дырэктара ЭТР ДУ "Санаторый "Сосны" Карачун Дзмітрый Іванавіч – панядзелак з 8:00 да 12:00 – прыёмная.

Намеснік дырэктара па медыцынскай частцы ДУ "Санаторый "Сосны" Севасцьян Вольга Васільеўна – аўторак 8:00–12:00 – лячэбны корпус кабінет № 27.

 

ПАЛАЖЭННЕ АБ ПАРАДКУ ПРАВЯДЗЕННЯ АСАБІСТАГА ПРЫЁМУ ГРАМАДЗЯН

1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак асабістага прыёму грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб (далей – асабісты прыём грамадзян) у ДУ "Санаторый "Сосны".

2. Асабісты прыём грамадзян у ДУ "Санаторый "Сосны" праводзяць дырэктар, намеснік дырэктара па медыцынскай частцы, намеснік дырэктара па ЭТР, у адпаведнасці з графікамі, якія зацвярджаюцца дырэктарам.

3. Асабісты прыём праводзіцца не радзей за адзін раз у тыдзень ва ўстаноўленыя графікам асабістага прыёму дні і гадзіны. Інфармацыя пра час і месца правядзення асабістага прыёму ў агульнадаступных месцах (на інфармацыйных стэндах, на сайце ўстановы).

4. Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму службовай асобы, якая вядзе асабісты прыём, такі прыём праводзіць асоба, якая выконвае яе абавязкі. Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму іншай службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, забяспечваецца своечасовае і належнае выкананне функцый часова адсутнай службовай асобы іншай службовай асобай.

5. Калі на дзень асабістага прыёму прыпадае дзяржаўнае свята або святочны дзень, аб'яўлены Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь непрацоўным, дзень асабістага прыёму пераносіцца на наступны за ім працоўны дзень.

6. Прыём грамадзян праводзіцца ў парадку чарговасці. Па-за чаргой прымаюцца Героі Савецкага Саюза, Героі Сацыялістычнай Працы, Героі Беларусі, поўныя кавалеры ордэнаў Славы, Працоўнай Славы, дэпутаты Палаты прадстаўнікоў і члены Савета Рэспублікі, Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, а таксама дэпутаты мясцовых Саветаў дэпутатаў, інваліды Вялікай Айчыннай вайны, інваліды працы I і II групы, цяжарныя жанчыны і грамадзяне з малалетнімі дзецьмі.

7. Пры вусным звароце да пачатку прыёму ў заяўнікаў правяраюцца дакументы, якія сведчаць асобу, згодна з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 03.06.2008 № 294 "Аб дакументаванні насельніцтва Рэспублікі Беларусь". Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

8. Пры ажыццяўленні асабістага прыёму грамадзян для забеспячэння кваліфікаванага вырашэння пастаўленых пытанняў да іх разгляду могуць прыцягвацца работнікі структурных падраздзяленняў ДУ "Санаторый "Сосны".

9. Заяўніку не можа быць адмоўлена ў асабістым прыёме пры звароце па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі ўстановы, у парадку, устаноўленым законам, за выключэннем выпадкаў, калі заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго, альбо калі перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена.

Калі з аналагічным пытаннем грамадзянін ужо звяртаўся ва ўстанову, перад пачаткам гутаркі вывучаюцца наяўныя ва ўстанове матэрыялы.

10. Арганізацыю асабістага прыёму грамадзян забяспечвае сакратар ДУ "Санаторый "Сосны".

11. Аб змяненні па аб'ектыўных прычынах узгодненых пры папярэднім запісе па тэлефоне прызначаных дня і (або) часу прыёму грамадзянін павінен быць своечасова апавешчаны.

12. Адказы на разгледжаныя па сутнасці вусныя звароты падлягаюць аб'яўленню заяўнікам падчас асабістага прыёму. Вынік рашэння выкладзеных у вусным звароце пытанняў заносіцца ў Журнал уліку асабістага прыёму грамадзян.

13. Калі рашэнне пытанняў, выкладзеных падчас асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі ўстановы, зварот па сутнасці не разглядаецца, а заяўніку тлумачыцца, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце. Тлумачэнне, у які дзяржаўны орган, іншую арганізацыю трэба звярнуцца грамадзяніну, ажыццяўляецца з улікам кампетэнцыі органаў і арганізацый, вызначанай Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15.10.2007 № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб".

14. Вусныя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:

  • не прад'яўлены дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;

  • звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі ўстановы;

  • заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго, альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена;

  • заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

15. Рашэнне аб пакіданні вуснага звароту, выкладзенага падчас асабістага прыёму, без разгляду па сутнасці аб'яўляецца заяўніку падчас гэтага прыёму службовай асобай, якія праводзяць асабісты прыём, з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

16. Калі для вырашэння пытання, якое выкладзена ў вусным звароце і адносіцца да кампетэнцыі ўстановы, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым для пісьмовых зваротаў. На такіх зваротах павінна прысутнічаць пазнака "Пададзена вусна" альбо "З асабістага прыёму".

17. Вусныя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і адказы аб'яўлены заяўнікам падчас асабістага прыёму, на якім выкладзены вусныя звароты.

18. Пісьмовыя адказы на пісьмовыя звароты, атрыманыя падчас асабістага прыёму, падпісваюцца дырэктарам ДУ "Санаторый "Сосны".

19. Ход разгляду зваротаў заяўнікаў, вынік іх разгляду (разгляд звароту па сутнасці, пакіданне вусных зваротаў без разгляду па сутнасці, накіраванне зваротаў для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, спыненне перапіскі), адзнака аб выкананні і накіраванні звароту ў справу павінны быць дакладна і своечасова адлюстраваны ў журнале ўліку асабістага прыёму грамадзян.

Афіцыйны сайт дзяржаўнай
лячэбна-аздараўленчай
установы "Санаторый "Сосны"
Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

Беларусь, Мінская вобл., Мядзельскі р-н,
Мядзельскі сельсавет, в. Сосны, д. 7

Вышэйшы дзяржаўны орган:
Упраўленне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь
г. Мінск, вул. К. Маркса, 38 220016
Пн–пт з 09:00 да 18:00
Тэл./факс: +375 (17) 222-35-56
E-mail: udp@udp.gov.by

© 2012-2024, Санаторый "Сосны"

Працуе на базе "Інсаер"